26-07-2019 - dag 12 - Reisverslag uit Captiva Island, Verenigde Staten van Richard en Diana - WaarBenJij.nu 26-07-2019 - dag 12 - Reisverslag uit Captiva Island, Verenigde Staten van Richard en Diana - WaarBenJij.nu

26-07-2019 - dag 12

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Richard en Diana

26 Juli 2019 | Verenigde Staten, Captiva Island

Reisdag naar Captiva Island-Golf van Mexico
Vandaag reden we om 10.15 uur het park af. Dion stelde de tom tom in. We kunnen een groot deel de Highway nemen. Interstates noemen ze dat hier. Het landschap is veelal vlak en groen. Veel mooie palmbomen maar ook veel loofbomen en gras. We passeren diverse camping en RV dealers waarvoor hier kennelijk veel markt is. Ook zagen we een terrein vol nieuwe Airstream caravans, blinkend in de zon. Het is iets minder dan 4 uur rijden naar de volgende locatie.
Ter hoogte van Cape Coral net onder Fort Myers gingen we de snelweg af en kwamen we op de weg terecht die ons naar onze bestemming zou brengen. Om op Captiva Island te komen, moet je eerst het eiland Sanibel doorrijden. Deze twee tropische eilandjes liggen voor de kust van Fort Myers. Voordat er meer bebouwing kwam was Captiva een Key lime plantage (limoenen). De begroeiing is echt prachtig. Veel soorten palmbonen en allerlei bloeiende struiken. De bebouwing mag niet boven de palmbomen uitkomen waardoor de sfeer van authentiek florida behouden is gebleven. Naast begroeiing leven er veel diersoorten op de eilanden en in de wateren er om heen. Ook kun je er veel mooie schelpen vinden.
We komen tussen 14.00-15.00 uur aan. Checken in en rijden naar de voor ons geboekte beach villa. Daar is de schoonmaak nog bezig dus vertrekken we weer en zoeken een restaurant om te lunchen. Allemaal een burger met patat en een drankje. Vanavond eten we dan in het appartement.
Na het eten weer terug naar het appartement. We slepen onze koffers en proviand twee trappen op en bewonderen onze nieuwe plek. Drie slaapkamers dus Dion en Twan hebben ieder een eigen kamer. Op de etage waar de woonkamer en keuken zit, is een slaapkamer waar Twan zijn plek kiest. Wij slapen met de Dion een etage hoger. Aan de woonkamer zit een balkon met uitzicht op het strand en de zee. Echt prachtig!!
Als we enigszins geïnstalleerd zijn, trekken we zwemkleding aan en lopen naar het strand. Omdat we hier verblijven, mogen we gebruik maken van de ligbedden, parasols en handdoeken. Wat een luxe. Het zwemwater is echt warm voor onze begrippen. Zo ongeveer 27 graden. Alsof je in een warme plas zwemt. Echt afkoelen is er dus niet bij. Het water is azuurblauw door het lichtgrijze zand. Op het strand staan af en toe vier stokje met een lint. Die plekken bakenen schildpadnesten af. Tussen mei en oktober komen hier veel zeeschildpadden op het strand om hun eieren te leggen. Vanaf 9.00 uur ’s avonds moet je dan ook de luiken sluiten of het licht dimmen om de schildpadden niet te storen.
Rond 18.30 uur gaan we van het strand af. De zee is behoorlijk zout en dat prikt op de huid. Twan e Dion nemen nog een duik in het zwembad bij ons voor de deur. Rich en ik gaan direct douchen en als iedereen weer in de kleren is, rijden we van het park af naar een kleine supermarkt. Daar kopen we brood, hotdogs en een ham/kaas broodje voor in de oven. Dan weer terug om te eten. Het is dan al rond 21.00 uur. Als we de boel hebben opgeruimd gaan we allemaal naar bed. Morgenochtend op tijd op pad om te kijken of we een boot kunnen huren.

• 02 Augustus 2019 - 06:49

Liesbeth:

Zo te horen hebben jullie daar een heel mooi plekje